Mostovi i vijadukti

Izrada projektne dokumentacije za cestovne, željezničke i pješačke mostove
  • Armiranobetonski, prednapeti, čelični i spregnuti rasponski sklopovi
  • Izvedba postupkom naguravanja, slobodne konzolne gradnje, in-situ ili od predgotovljenih elemenata

Povijesni pregled 1948. - 1991.

Inženjerski projektni zavod je od osnutka 1948. godine do Domovinskog rata izradio više stotina projekata mostova. Neki od značajnijih su:

history bridge
Most preko Krke u Skradinu
--- 1955
history bridge
Most preko Korane u Slunju
--- 1958
history bridge
Most Slobode u Zagrebu
--- 1959
history bridge
Pješački most u Zadru
--- 1962
history bridge
Most Mladosti u Zagrebu
--- 1974
history bridge
Pokretni most u Tisnom
--- 1991
1991
Vijadukt Limska Draga

Vijadukt na trasi Istarskog ipsilona preko najdulje drage u Republici Hrvatskoj. Glavni raspon jeduljine 160m, a rasponska konstrukcija je kontinuirani čelični sanduk. Najviši stup je visine 96m,dok najveća visina nivelete iznosi preko 125m. Građen metodom slobodne konzolne gradnje iu to vrijeme bio je najveći vijadukt u Hrvatskoj.

INVESTITOR: RSIZ za ceste Hrvatske

1999
Prijelaz za životinje Dedin

Prijelaz za životinje Dedin na autocesti A6 (Zagreb - Rijeka) prvi je zeleni most u Hrvatskoj i omogućuje siguran prijelaz životinja preko autoceste.

INVESTITOR: Hrvatske autoceste

2005
Maslenički most

Nakon obnove starog mosta 1990. godine i rušenja tijekom Domovinskog rata, projektira se i gradi novi Maslenički most na državnoj cesti D8. Most je ukupne duljine 315m, a glavnu nosivukonstrukciju čine dva lučna nosača raspona 155m. Armiranobetonska kolnička pločaspregnuta je s uzdužnim i poprečnim čeličnim nosačima preko ukupno 17 raspona.

INVESTITOR: Hrvatske ceste

2021
Most Svilaj

Međudržavni most preko rijeke Save na granici s BiH. Nosiva konstrukcija je kontinuiranispregnuti sanduk promjenjive visine, raspona od 70 do 130m te ukupne duljine 640m. U području iznad stupova glavnog raspona korišten je sustav dvostrukog sprezanja sanduka s kolničkom pločom i donjom pojasnicom.

INVESTITOR: Hrvatske autoceste

2023
Most Cetina

Most preko kanjona rijeke Cetine na trasi omiške obilaznice. Nosiva konstrukcija je kontinuiraničelični sanduk raspona 32+152+32m i promjenjive visine poprečnog presjeka. Kolničkakonstrukcija je ortotropna čelična ploča. Sporedni rasponi nalaze se unutar proširenih tunelskihcijevi. Most je izveden tehnikom potiskivanja s obje strane.

INVESTITOR: Hrvatske ceste

2023
Most Ston

Most preko stonskog kanala nalazi se između dva tunela. Nosiva konstrukcija je kontinuiranispregnuti sanduk promjenjive visine, raspona od 55 do 110m te ukupne duljine 485m. Zbogmogućnosti velikog potresnog opterećenja ugrađeni su posebni prijenosnici udara. Montažaje rađena dizalicama s postojećeg terena.

INVESTITOR: Hrvatske ceste

Tuneli

Tuneli projektirani u IPZ-u na najvišim su razinama sigurnosti u Europi pa su tako dobili i priznanja:
  • 2005. g Tunel Plasina svrstan je prema ADAC-ovim zahtjevima među najsigurnije u Europi
  • 2009. g Tunel Tuhobić svrstan je na 2. Mjesto u Europi po EUROTAP-u (Program europske komisije)
2013
Tunel Sveti Ilija

Tunel se nalazi na državnoj cesti D76 i nazvan je po istoimenom biokovskom vrhu podno kojegse nalazi. Spaja dalmatinsko zaleđe s priobaljem, a ukupne je duljine 4248m te ima servisnucijev. Četvrti je tunel po duljini u Republici Hrvatskoj, dok je u Europi prvi cestovni tunel po visininadsloja u krškom masivu. Visina stijene između tunelske cijevi i vrha iznosi 1337m.

INVESTITOR: Hrvatske ceste

Gradske prometnice

Kroz dugogodišnju povijest IPZ d.d. je projektirao i osmislio cijeli niz projekata urbanih prometnica koje čine najopterećeniji dio prometnih sustava urbanih aglomeracija i možemo se pohvaliti da smo jedni od rijetkih koji njihov svrsishodan dizajn i učinkovitost mogu potvrditi testom „zuba  vremena“.

Glavne gradske prometnice i avenije

2002-2018
Radnička cesta

Radnička cesta je jedna od najznačajnijih žila kucavica grada Zagreba. Imali smo privilegiju da u potpunosti promijenimo izgled ove ceste i kroz zadnjih dvadesetak godina projektiramo više dionica ove prometnice od stare Radničke ulice do Domovinskog mosta kako bi se ona od uske prigradske ceste prometnula u jednu od najreprezentativnijih prometnih arterija grada Zagreba. Uz aveniju su uređeni kilometri zelenila, posađeno je drveće, uređene su biciklističke staze i nadstrešnice na autobusnim stanicama i osiguran koridor za tramvajski promet i u potpunosti promijenjena vizura na Grad putnicima koji sa jugoistočne strane grada ulaze u Zagreb.

INVESTITOR: Grad Zagreb

2016-2024
Sarajevska ulica s komunalnom infrastrukturom i tramvajskom prugom

Ono što smo napravili sa Radničkom cestom trenutno po našim projektima radimo sa Sarajevskom cestom u gradu Zagrebu. Kako bi rasteretili postojeći južni ulaz u Grad Zagreb preko čvora Buzin, trenutno se gradi „novi glavni ulaz“ u Grad preko Sarajevske ceste. Realizacijom ovog projekta sa dovršetkom objekta preko Ranžirnog kolodvora uspostaviti će se direktna veza sa autocestama A3, A11 i gradom Velika Gorica te u potpunosti izmijeniti struktura prometnih tokova južnog djela Grada. Rekonstruirana Sarajevska ulica također predviđa potpunu obnovu i nadogradnju svih komunalnih instalacija, uvođenje nove linije tramvajske pruge, uređenje zelenih površina, pješačkih i biciklističkih koridora uz unaprjeđenje autobusne infrastrukture i izvedbu zidova zaštite od buke.

INVESTITOR: Grad Zagreb

2020-2023
Staro Pračno u Sisku

Projekt je u sklopu 3. etape 1. faze izgradnje autoceste A11 obuhvaćao izradu projektne dokumentacije za Rotor „Staro Pračno“ od km 2+650 SC1 do spoja na Zagrebačku ulicu (u km 0+480 SC2), koja je obuhvaćala objekte, odvodnju, regulaciju kanala, prometnu signalizaciju, pripadajuće instalacije, krajobrazno uređenje i zaštitu od buke.

Projektiranjem kružnog toka na mjestu bivše županijske ceste Ž3203 i dovršetkom Zagrebačke ulice u profilu gradske avenije omogućeno je suvremeno rješenje koje povezuje spojnu cestu autoceste Zagreb-Sisak s postojećom cestovnom mrežom grada Siska.

INVESTITOR: Hrvatske ceste

2025
Produžena ulica Rudolfa Kolaka (od Dankovečke do Branimirove)

Radi se o strateškoj gradskoj prometnici u gradu Zagrebu koja će zajedno s produljenjem Branimirove ulice činiti novi prometni koridor sjeverno od Avenije Dubrava i Zagrebačke ceste u Sesvetama, te prometno rasteretiti središnje prometnice u ove dvije zagrebačke četvrti. Radi se o novoj prometnici s dva kolnika koja sadrži i pješačke i biciklističke koridore, drvorede, autobusna stajališta, javnu rasvjetu i urbanu opremu.

INVESTITOR: Grad Zagreb

2025
Rekonstrukcija Avenije Dubrava sa novom tramvajskom prugom

Projekt rekonstrukcije Avenije Dubrava obuhvaćao je projektnu dokumentaciju produženja tramvajske pruge do okretišta Dubec i u potpunosti je modernizirao i redefinirao ključnu prometnicu u sjeveroistočnom dijelu grada.

Projektna dokumentacija obradila je novu tramvajskom prugu u dužini od 3,9km, dva tramvajska i autobusna okretišta kao i kompletnu prometnicu sa nizom od 12 semaforiziranih raskrižja, odvodnjama, javnom rasvjetom, kompletnim uređenjem pješačke infrastrukture, podzemnih instalacija energetike, komunikacija i vodovoda.

INVESTITOR: Grad Zagreb

Glavne gradske prometnice s denivelacijama

2002
Nadvožnjak Radnička - Heinzlova

Projekt je izrađen kao jedna od faza koja je omogućila izgradnju Radničke ceste u sklopu koje je projektirano denivelirano raskrižje dvije ključne gradske avenije, Slavonske i Radničke. U sklopu denivelacije projektiran je dvostruki nadvožnjak u smjeru istok-zapad kao i sva pripadajuća infrastruktura prometnice (kolnici, odvodnje, sve instalacije, javnu rasvjetu, prometnu signalizaciju i opremu sa semaforizacijom kao i krajobrazno uređenje.

INVESTITOR: Grad Zagreb

2002
Čulinečka ulica s podvožnjakom

U sklopu denivelacije raskrižja Čulinečke  ulice s Branimirovom i željezničkom prugom Zagreb - Slavonski Brod izrađena je projektna dokumentacija za dugo očekivani podvožnjak poji je prošao ispod  jedne od najopterećenijih gradskih prometnica i magistralne željeznice čime se u bitnome rasteretila gužva u tom dijelu istočnog Zagreba. 

U sklopu projekata prometnice projektirano je više semaforiziranih raskrižja, dvostruki podvožnjak, uređena željeznička stanica, autobusna stajališta, i projektirana sva pripadajuća infrastruktura prometnice, odvodnja, crpna stanica, sve elektro i komunikacijske  instalacije i koridori, javna rasvjeta, prometna signalizacija i oprema i krajobrazno uređenje.

INVESTITOR: Grad Zagreb

2024
Podvožnjak Slavonske avenije ispod Savske ceste

Podvožnjak koji povezuje Slavonsku i Zagrebačku aveniju ispod Savske ceste donio je ogromno rasterećenje u najopterećeniji dio gradske mreže Zagreba u tom trenutku. IPZ je u sklopu zahvata izvršio rekonstrukciju cca1,5 km Slavonske/Zagrebačke avenije sa spojnim rampama, te projektirao podvožnjak za dva kolnika dužine denivelacije 700 m a samog objekta podvožnjaka preko 230 m. Posebno je bilo zahtjevno temeljenje stupišta objekta magistralne pruge koja se nalazi na etaži +1 u zoni svoda podvožnjaka. 

U sklopu projekata prometnice projektirano je više raskrižja, podvožnjak za dva kolnika, uređena autobusna stajališta, i projektirana sva pripadajuća infrastruktura prometnice, odvodnja, crpna stanica, sve elektro i komunikacijske instalacije i koridori, javna rasvjeta, prometna signalizacija i oprema te krajobrazno uređenje.

INVESTITOR: Grad Zagreb

2025
Produžena ulica grada Gospića

Trenutno radimo na projektu Produžene ulica grada Gospića koji će u bitnome rasteretiti promet u istočnom dijelu Zagreba jer će u profilu glavne gradske prometnice povezati Vukovarsku i Mandlovu ulicu. Projekt sadrži denivelirani dio odnosno podvožnjak za dva kolnika dužine denivelacije oko 590 m sa podvožnjakom dužine oko 240m.  /Zagrebačke avenije sa spojnim rampama, te projektirao podvožnjak za dva kolnika dužine denivelacije 700 m a samog objekta podvožnjaka preko 230 m. Posebno je bilo zahtjevno temeljenje stupišta objekta magistralne pruge koja se nalazi na etaži +1 u zoni svoda podvožnjaka. 

Projekat prometnice koja prolazi istočnim dijelom granice UPU studentskog kampusa Borongaj razrađuje i više semaforiziranih raskrižja, podvožnjak za dva kolnika, uređuje pješačke i biciklističke koridore, autobusna stajališta i svu pripadajuću infrastruktura prometnice, odvodnju, crpne stanice, sve elektro i komunikacijske instalacije i koridori, javna rasvjeta, prometna signalizacija i oprema te krajobrazno uređenje.

INVESTITOR: Grad Zagreb

Rezidencijalne prometnice, naselja, trgovi, staze i šetnice

IPZ je u svom dugogodišnjem djelovanju projektirao obnovu, rekonstrukciju ili izgradnju nekih od vrlo bitnih gradskih trgova, ulica staza i šetnica kao i prometnice za cijela gradska naselja.

Petlja
  • Ilica od Trga bana Josipa Jelačića do Ulice republike Austrije
  • Ulica republike Austrije uz trg Republike Austrije
  • Trg Republike Hrvatske (bivši trg Maršala Tita)
  • Kvaternikov Trg
  • Cvjetni trg
  • Pješačka šetnica i most Rastoke (uvršteno među 54 najbolja turistička sela na svijetu…)
  • Naselje Sopnica-Jelkovec
  • I mnogi drugi projekti…